Świat Calivan - Q&A
-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
W Magu Kreacji mamy: "fizyczną iluzję".
Czym się różnią? I kim muszę być, by tworzyć iluzje?
Also: nie pali się, ale za jakiś czas przydałby mi się opis Merii wrzucony na wiki. Ale no hurry.
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
Fizyczna iluzja to jest takie realne stworzenie czegoś, że można to dotknąć i pomacać i rzucić tym, a nawet wbić to komuś między łopatki, zanim się rozwieje.
Iluzje możesz tworzyć na wiele sposobów, w wielu Kręgach. Możesz umysłowe - nie zmienia się nic w rzeczywistości, tylko w umyśle obserwatora. Możesz fizyczne, możesz wizualne/holograficzne, możesz tkać z mgły czy nawet jako eterolog misternie konstruować w drugiej uwadze, wiążąc nici eteru. Imagination is the limit. A może nawet jako mag relacji tak mocno związać z czymś coś innego, że aż przybierze tego formę.
-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
Drugie pytanie: gdzie/jak w Nimnaros się grzebie zmarłych?
Trzy: Czy Nieskazitelny może być spaczony przez sancrę/Chaos?
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
2. Są cmentarze, w sumie dla NMN to poza miastem chyba, no i opiekują się tym synowie i córki księżyca.
3. Nie może, te siły się nawzajem zaburzają. Albo on zniszczy sankrę, albo sankra rozpryśnie jego.
-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
Co dokładnie rozumiesz? Nie mogę po prostu fauna rąbnąć mieczem?Liliczni
Z uwagi na ich neutralność, nie ma żadnej energii, która stanowiłaby dla nich przeciwieństwo. Skutkiem tego bardzo trudno z nimi walczyć. Mówi się, że pokonać je można jedynie siłą własnego, racjonalnego umysłu. Z reguły jednak walka to ostatnie, co przychodzi do głowy w przypadku kontaktu z tak rzadkimi istotami.
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
Ja bym chyba podejrzewał, że zmieni formę, rozpryśnie się, zdematerializuje, albo zmieni w stado motylków i rozwieje po okolicy

-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13

Ja bym został przy odmianie klasycznej wilkowej. Wilczej, znaczy xD
-
Karv
- Posty: 521
- Rejestracja: 2022-02-27
-
Szary Pies
- Posty: 86
- Rejestracja: 2022-09-13
1) O ile dobrze rozumiem wszystkie bieżące sesje, oprócz Sejmiku Kruków rozgrywają się mniej więcej w tym samym czasie. Tylko co to za czas? Który rok? 4 Es?
2) Jak rozumieć lata Es i EAs? Czy jest to związane z uderzeniem Rdzawego Kamienia i Szmaragdową Rewolucją?
3) Kiedy skończyła się Szmaragdowa Rewolucja? ( I dlaczego nazywają ją "Szmaragdową"?)
-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
Ad 1) Miesiąc Eresmes (najbardziej burzliwy Eresmes w historii chyba...), 4 rok ES.
Ad 2) EAs = Era Asstet, poprzednia era. Skończyła się w roku 726 EAs (Upadkiem Rdzawego Kamienia) i potem mamy ES - Erę Sancraala, której mamy rok czwarty.
Ad 3) Z tym do Buba

-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13


Ad 3.
Szmaragdowa Rewolucja była konsekwencją Upadku, czyli wydarzyła się w pierwszym roku Ery Sancraala. Miała dwie fale, pierwszą bezpośrednio po Upadku, kiedy w wyniku otępienia umysłów zapanował mniej lub bardziej chwilowy chaos i anarchia, a drugą kilka miesięcy później, jak powychodziły skutki długofalowe w postaci głodu, migracji, napadów dziwów, chaosu społecznego itd. Nazywana jest Szmaragdową od Pierścieni ze Szmaragdami, które zrywano bogaczom z palców, co stało się jej symbolem. Kim dokładnie byli ci bogacze, czy to jakiś ród czy organizacja, nie wiem, pierwsze dewastacje, wygnania i zawłaszczenia nie wybuchły w Nimnaros, więc to nie jest jakoś bardzo sprecyzowane

-
Dahlien
- Posty: 1080
- Rejestracja: 2022-02-26
Domyślam się, że byłoby to w ciul drogie, ale są takie sposoby?
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
2. Mapka interaktywna jest super! W ogóle nie wiedziałem, że mamy takie miejsca jak Elotez itp. Super! Celowo Las Ciętych Pali i Puszcza Appazyjska ma tę samą mordę? Nie wiem, czy w Task'shamt nie byłaby lepsza laska, skoro to prawie-matriarchat, ale then again, to po prostu byłaby kolejna "kobieta w sukni".
3. Btw. zauważyłem w przewodniku w opisie Task'shamtczyków (z apostrofem, nie łącznikiem, btw.), że język jest borski. O ile większość z nich gada po borsku, to Archipelag ma swój własny język, było to o ile pamiętam dość ważne w Archiem.
4. Pytanie idiotyczne: jak działa system er? Era zaczyna się od roku 0 czy roku 1?
-
Halom
- Posty: 191
- Rejestracja: 2021-06-13
- Nie wiem, czy golemy już się pojawiały, nie kojarzę. Myślę, że ich magiczne tworzenie jest możliwe, myślę też, że jest to trudne i wymaga wielu lat badań. W samoświadome golemy bym jednak nie szedł, spokojnie
- Mamy jedną postać z Elotez. Bywa widziany w towarzystwie opętanego przez ducha nekromanty, kojarzysz tę dwójkę?
Obrazek celowo taki sam, niektóre regiony współdzielą ze sobą kulturę. Inny przykład to Belzhen i Szar. Obrazek Tash'shamt można podmienić. Jeśli AI wypluje coś sensownego, bo one wszystkie są generowane
- Pewnie jest więcej kultur ludzi, które wykształciły swój własny język. Wydaje mi się, że swój język ma Anduria, kojarzę, że jakąś swoją odmianę mieli też Norgowie, na pewno odrębny język jest w Elotez. Tak więc dopuszczamy to jak najbardziej, ale nie wiem, czy będziemy się teraz bawić w aktualizację przewodnika
- Od 1
-
Szary Pies
- Posty: 86
- Rejestracja: 2022-09-13
-
Dahlien
- Posty: 1080
- Rejestracja: 2022-02-26
Przykładowo od wody wywodzi się chociażby magia uzdrawiania itp.
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
Ale.
Przyczyny tego stanu rzeczy są dwie i żadna nie jest fabularna. Po pierwsze, projektując ten system, chciałem aby każda szkoła była uzasadniona i nie miałem zwyczajnie pomysłu na kolejne dwie szkoły magii, które by wnosiły coś nowego. Praktycznie każde zaklęcie jesteś już w stanie gdzieś przypisać. Miałem wrażenie, że kolejne Prazasady byłyby już na siłę.
Po drugie, jak spojrzysz na Koło Czasu, to w alchemii calivańskiej wszystko zasadza się na liczbie cztery (ew x2 czyli 8). Cztery Prazasady bardzo do wszystkiego pasują, a gdyby było ich sześć... no to się trochę wali cała filozofia.
Poza tymi dwoma aspektami, w praktyce nie ma przeszkód, aby wymyślić i dodać jakieś ultra rzadkie, trudne i potężne czary zbudowane z połączenia przeciwstawnych cząstek. Jednak i tu system przychodzi nam z pomocą, oferując możliwość łączenia trzech i więcej żywiołów. Między ogień i wodę wsadzasz np ziemię i już się nie zneutralizują nawzajem, a powstałe zaklęcie może mieć ultra efekt nie mieszczący się w żadnej z Prazasad.
Więc reasumując póki co nie widzę powodu, by istaniały szkoły ogień-woda i ziemia-powietrze.
Wydaje mi się ostatecznie też, że tak jest ciekawiej i bardziej wiarygodnie, że masz dwa połączenia wybuchowe i musisz na to uważać, niż gdyby każda kombinacja eteru dawała podobny efekt w postaci nowej prazasady

Ale jak masz jakieś pomysły, to dawaj znać, jesteśmy otwarci

-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
-
Dahlien
- Posty: 1080
- Rejestracja: 2022-02-26
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
STAROŻYTNA MAPA, która ma skalę, pokazuje bardzo wielką skalę. Nierealistyczną wręcz.
Pamiętam, że kiedyś wyliczyliśmy, że z Nimnaros do Kazanu powinny być dwa tygodnie drogi. Tym bym się już prędzej kierował.
A generalnie to dobry moment, żeby tę kwestię przedyskutować, bo faktycznie zaczyna stwarzać problemy na fabule.
Radźcie, waszmościowie.
-
Pucha
- Posty: 82
- Rejestracja: 2022-11-11
Prostsze rozwiązanie - z 5 dni od Nimnaros do jakiegoś najbliższego miasta np. Rodyarmanu. W ten sposób historie z podróżami mogłyby w miesiąc przekroczyć mapę. Logika za tym stojąca jest taka, zakładając, że jakaś fabuła pisana miesiąć zajmie przejście +- całej mapy (powiedzmy 1/3 mapy na wschód i 2/3 na północ), trwało by to miesiąc w efekcie nie prowadząc do nadmiernego poruszania się w czasie fabuły przed czasem rzeczywistym
-
Denadareth
- Posty: 1382
- Rejestracja: 2021-06-13
-
Szary Pies
- Posty: 86
- Rejestracja: 2022-09-13
-
Heinreich
- Posty: 479
- Rejestracja: 2022-02-28
-
Bubeusz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 2021-06-13
Szariowie to prastara nazwa ludów będących przodkami appazich, mehari, orków i elfów. Tak, elfy i orkowie są u nas spokrewnione. Historia jest tak prastara, że hohoo, a może i dłużej, więc nie ma o niej zbyt wiele w Wiki. Mogą się zatem krzyżować, mimo że miały ideologiczny religijny zakaz, który to swoją drogą (wraz z magią i odmiennym środowiskiem zamieszkiwania) z czasem doprowadził do takich różnic między tymi rasami.
Nie sądziłem, że ta wiedza będzie do czegoś potrzebna na fabule - a jest do czegoś?
-
Szary Pies
- Posty: 86
- Rejestracja: 2022-09-13

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość